torsdag 28 januari 2016

MELLAN HÄR OCH FRAMTIDEN/BETWEEN HERE AND THE FUTURE



my pictures

dagarna på andra sidan jorden går långsamt och alldeles fort i en rasande känslostorm. vaknar av en kyss mot läpparna och ett viskande bye babe och genom sömniga ögon ser jag honom ta sina nycklar och gå ut från sovrummet.
jag spenderar de närmaste timmarna med att vakna långsamt och titta på tv-serier och dokumentärer jag inte hade fått upp ögonen för annars hemma i sverige.
kontrollen till tvn försvinner bland skrynkliga lakan och smulor från kakor vi åt kvällen innan till en serie jag hatar men du älskar.

barfota fötter mot ett kallt stengolv. rullar ut min yogamatta. lyssnar till ljudet när den snärtar till i luften innan den landar framför mig. sträcker ut mina armar och ben. lyssnar på mina andetag och min kropps tysta suckar, vaknar långsamt. lederna ömmar lite lätt, nacken är stel efter en god natts sömn.
jag vaknar här. på min matta dränkt i solljus på andra sidan jorden. hemma i sverige kommer människor hem från jobbet och skolan och planerar kvällens middag medan jag bara fokuserar på att andas.
fokuserar på att landa någonstans i min känslostorm.
jag befinner mig någonstans mittemellan  nuet och framtiden och vill bara kupa mina händer kring begreppet tid för att vinna mig några fler ögonblick.

mellan här och framtiden.


// english

my days on the other side of the globe are passing by slow and way too fast captured in an intense emotional storm. i wake up from a kiss against my lips and a whispering bye babe and through still very sleepy eyes I see him grab his keys and walk out of the bedroom.
i spend the following hours waking up slowly watching shows and documentaries i wouldn't normally watch back home in sweden.
the tv remote disappears somewhere in wrinkly, soft sheets and crumbs from cookies we ate last night to while watching a show i hate but he loves.

bare feet against cool stone floor. i unfold my yoga mat. listen to the flicking sound it makes in the air before it lands in front of me. i stretch out my arms and legs. i listen to my breath and my bodys silent sighing, slowly waking up. joints slightly sore, my neck hurts a bit from a good night sleep.
i wake up here. on my mat drenched in sunlight on the other side of the globe.
back home in sweden people are just getting off work and school, planning tonights dinner while I'm just focusing on breathing.
looking for a place to land in this emotional storm of mine.
I find myself somewhere between here and the future and all I want to do is to cup my hands around the concept of time to gain some more.

between here and the future.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar