tisdag 26 januari 2016

ÖGONBLICK FRÅN ETT KYLIGT LOS ANGELES






my pictures

spenderade en kylig vecka i LA. dagarna präglades av ett annorlunda, för mig nytt, ljus över skyskrapor och en rytm som kändes tilltalande. grön mat och takterasser i dränkta i stadens ljus. tillbringade nästa alla mina vakna timmar i en vit van som färdades kors och tvärs över staden, hoppade ur för att filma och fota och spela in. 
jag höll i mikrofoner och reflektorer och rättade till hårslingor som låg fel. tagning efter tagning och tupplurar mot ett skakigt bilfönster. 
somnade runt klockan tio varje kväll totalt utslagen på en luftmadrass för två, bredvid amerikanen jag är förtjust i, i en garderob med skjutdörr precis bredvid toaletten. vaknade långt innan soluppgången i ett loft med helfönster ut mot staden som fortfarande slumrade.

jag önskar jag hade mer tid. mer tid för mig själv. tid att sätta mina lurar i öronen, säga hejdå till de andra och gå och bara hamna där jag hamnar. studera byggnader och testa olika juiceställen och studera människors gångstil och ansikten. klappa fler hundar och ta fler bilder. läsa mina böcker och skriva mina anteckningar.

kanske nästa gång.
kanske nästa gång. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar